Ryhmätoiminta Tampereella

Tampereella toimivia työntekijöiden ohjaamia muistisairaiden ja läheisten vertaisryhmiä. Ryhmät kokoontuvat pääsääntöisesti joka toinen viikko ja ne on suunnattu sairauden eri vaiheisiin huomioiden kunkin ryhmän erityistarpeet ja toiveet. Tampereella kokoontuu sairastuneiden ryhmien kanssa yhtäaikaisesti neljä läheisten ryhmää. Sivuvalikosta löytyvät erikseen ryhmät sairastuneille, läheisille sekä työikäisille.

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Kevätkausi tammi-toukokuu
Syyskausi syys-joulukuu

Tiedustelut

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry
Hammareninkatu 7, 3. krs, 33100 TAMPERE
puh. 044 099 0166, sähköposti: toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

TATAMURI© -taideryhmä 2024

Pienryhmä muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 8 osallistujaa, jotka sitoutuvat osallistumaan kuuteen kokoontumiseen.

Ryhmässä syntyy kuvia ja tarinoita eri aisteja ja taideterapeuttisia menetelmiä hyödyntämällä. Ohjaajana toimii ryhmätaideterapeutii Tiina Butter.

Taideryhmä rikastuttaa parien välistä vuorovaikutusta ja vertaistukea. Onnistumisen kokemukset tuklevat itsetuntoa ja vahvistavat identiteettiä. Hienomotoriset taidot vahvistuvat.

Ei osallistumismaksua, osallistuminen ei edellytä jäsenyyttä.

Kokoontumiset aina tiistaisin klo 15 - 17, päivät 2.4., 9.4., 16.4., 23.4., 7.5. ja 14.5.2024. Sitovat ilmoittautumiset:
Anu Heinonen, puh. 050 301 0418, anu.heinonen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi
Lila Heinola, puh. 040 806 3079, lila.heinola@tampere.fi