Uusi Muistilähettiläs valittiin Alzheimer-päivän tilaisuudessa

23.9.2024

Pirkanmaan Muistiyhdistys myönsi Muistilähettilään arvonimen tänä vuonna Tampereen Työväenteatterin Nämä onnemme päivät työryhmälle. Minna Hokkanen ja Pentti Helin vastaanottivat huomionosoituksen työryhmän puolesta Metsossa pidetyssä tilaisuudessa.

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry on nimennyt Muistilähettilään vuodesta 2012 lähtien. Uusi Muistilähettiläs julkistetaan vuosittain Alzheimer-päivän tilaisuudessa. Arvonimi myönnetään ansiokkaasta työstä muistisairaiden ja läheisten hyväksi. Aikaisempina vuosina valinta on kohdistunut muistityön ammattilaisiin, vapaaehtoisiin, luottamushenkilöihin sekä kulttuurin ja taiteen edustajiin, jotka ovat työssään tuoneet esille muistisairauteen liittyviä kysymyksiä. Arvonimi on myönnetty mm. Esko Roineelle näytelmästä Katoava maa.